No fair!

DATUM: 2010-10-22 TID: 22:58:57

Har spenderat stor del av dagen med att kolla runt på internet. Började med att jag skulle söka något jobb via platsbanken, finns inte så mycket men man måste ju försöka. I alla fall så kom jag in på ett antal andra sidor, bland annat såna där det finns alla skådespelarjobb. Skådespeleri är ju som de flesta vet min enda livspassion och det enda jag vill hålla på med, så jag började ivrigt leta igenom det som fanns, vilket var flera saker som skulle passa mig. Men då visar det sig att dessa sidor kostar! Man måste alltså bli medlem för att få tillgång till uppgifterna som behövs för att kunna söka jobben där. På en av sidorna stod det "från 175 kr i månaden". Hur ska jag ha råd med det som inte ens har något jobb, nu ska jag behöva betala för att ens få söka dem också! Jag blir störd på såna här saker, som att man inte har det nog nätt som det är.
Dessutom så går det inte att bo här. Om man nu mot förmodan skulle få provspela för någonting så sker i princip alla auditions i göteborg eller stockholm, och det går inte att pendla dit fram och tillbaka när man inte ens vet om man får rollen. Fatta hur mycket pengar det skulle gå åt. Nej man måste nog flytta dit, men då måste man ändå ha ett jobb för att ha råd med allt vad det innebär och så är man ändå tillbaka på ruta ett.
Tur är nyckelordet! Tänk om man kunde ha lite tur som vissa andra. David Boreanaz blev sedd på gatan när han gick ut med sin hund och fick rollen som Angel i Buffy för att han hade rätt utseende. Sån tur skulle man vilja ha!

/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback