Kalas bland annat

DATUM: 2010-09-21 TID: 14:50:14

Ja, var på kalas igår hos min morbror. Egentligen fyller han år idag men vi for igår för vi tänkte att det blir så mycket folk idag. Visade sig att i princip alla andra hade tänkt samma sak:/:P
Stora höststädningen har börjat, alltid lika kul, eller inte. Jag tycker inte om att städa när jag måste, men då och då får jag städryck och då är det faktiskt kul. Och då städar jag verkligen allt, organiserar till och med i alla lådor.

2:a oktober är det marknad i Öjebyn, och där ska jag sälja mina smycken. Om du bor i närheten och är intresserad kan du ju komma förbi. Den pågår 11-15 om jag inte minns fel.
Var med i en tävling för några dagar sedan med temat "bohemian". Vann inte men jag tycker ändå det är kul att vara med i tävlingar. Kul att se vad andra hittar på också.

Mitt bidrag

Måste börja sätta igång med smycken till marknaden, har redan en del, men när man väl får en chans att visa upp det live så vill man gärna ha så mycket som möjligt. Det är grymt skönt att ha börjat samla på sig en del displayer, ser mycket proffsigare ut då man ska sälja det. En sådan där halsbandsdisplay som på bilden har jag velat ha hur länge som helst. Det hade varit omöjligt att få till en bra bild på det där halsbandet utan, speciellt med spetschokern till.
I alla fall, ska väl gå och börja pyssla.

See ya


Val!

DATUM: 2010-09-19 TID: 23:44:22

Ja, alla gör vi val i livet, och idag var det ett ganska viktigt ett. Tyvärr så blev det åter igen kört i botten. Alla rasister sitter väl och jublar på sina stolar just nu antar jag. Kan inte fatta att sverigedemokraterna fick så många procent, det är ju rentav skamligt. De säger att vi ska gå tillbaka till det gamla trygga sverige, men vad betyder det egentligen? De kanske vill att alla ska gå tillbaka till bondesamhället också när vi ändå är påväg. Hur långt tillbaka ska vi egentligen gå? Om de vill kasta ut alla invandrare så antar jag att vi borde kasta ut allt som de har haft med sig också. Ta bort pizza, glass, fotboll och allt annat som sverige verkar älska. Släng ut drottning Silvia också, hon tillhör väl inte sverige? Ronny Eriksson har skrivit en ganska bra låt angående detta, Storswänsken, kolla in den vet ja.
Så visst, behåll sverige svenskt. Jag kommer i alla fall inte vilja bo kvar här när det är så svenskt att vi måste börja tillämpa incest!


23:38

DATUM: 2010-09-18 TID: 23:48:01

Tänkte bara flika in ett kort inlägg innan det blir "gå-lägg-dags" som pappa alltid sa när vi var små. Eftersom man i princip aldrig ville gå och lägga sig så hatade jag att höra det. Som tur är så bestämmer man det själv nu för tiden. Går oftast och lägger mig alldeles för sent ändå, men det blir lätt så om man inte ska upp för nånting. Blir faktiskt lite tidigare kväll idag, lägger mig aldrig före tolv. Oftast mellan ett och två nångång. Jag har försökt att ändra på det, men tänk att det varenda kväll alltid kommer saker i vägen.
Sen är det val imorrn. Vet alla vad de ska rösta? Som alla säger så om man inte röstar så ska man inte heller klaga sen, men enligt min åsikt så är det bättre att inte rösta alls om man inte heller vet vad man röstar på. Många lyssnar på några vallöften och tänker "det låter bra", och så röstar de så, men enligt mig så borde alla som ska rösta sätta in sig lite mer. Det är ändå bara val vart fjärde år, och trots alla som säger att de struntar i politik eller inte är intresserade så bryr sig ändå alla om hur Sverige styrs, så tänk på det...

23:48


48 år sedan

DATUM: 2010-09-13 TID: 19:49:11

Då föddes min mamma, så det var kalas här igår. Det blev mycket kalorier, men födelsedag är det ju inte jämt.
Insåg just att det är över en vecka sedan jag skrev ett inlägg här. Tänk vad tiden flyger trots att man inte har något att göra. Tur i alla fall att man har vissa hobbys att sysselsätta sig med. Har gjort en hel del nya smycken på sista tiden, bland annat de som jag gav mamma i present.

Har även spenderat mestadels av dagen med att uppdatera i smyckesbloggen (http://temasmyckedesign.blogg.se) så gå gärna in och kika där:)
Imorrn blir det upp lite tidigare, för då ska tre generationer oss (jag, mamma, mormor) och tvätta fönster hos mina gammelfastrar. Låter kanske väldigt trist, men faktiskt är det inte så farligt. Jag gillar att vara där, speciellt i den enas lägenhet där jag ser mig själv bo varje gång jag är där.

90210 har börjat om efter sommaren, och med risk att kallas för fjortisnörd så säger jag ÄNTLIGEN! Jag gillar dagens tonårsserier, för de är inte lika "oskyldiga" som de gamla. Te.x så väntar inte alla amerikanska ungdomar med att ha sex tills de gifter sig som det framgår i äldre serier. Jag tycker bara att nutida serier speglar mycket mer verklighet.

Ha de´


Dagens meny!

DATUM: 2010-09-03 TID: 21:40:33



Det finns inget som går upp mot färska bär till frukost! Fullkornsbröd och ett glas juice. Känner mig lite som en hälsoförespråkare, men faktiskt så är det en väldigt bra frukost.

Till kvällen blev det dock glass, hade syster att köra mig då jag fick ett sånt sug.
Nu väntar ett glas vin och Twilight. Ska bli intressant att se hur morgondagen ter sig...



Ha de´/Malin


Bloglovin´

DATUM: 2010-09-03 TID: 15:25:01

Följ min blogg med bloglovin